Pentagrammo

user 2/7/2018 8:11:00 PM

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗΝ ΜΕΛΑ ΓΕΡΟΦΩΤΗ & ΤΗΝ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΛΕΓΙΩΡΓΗ

     

Όταν η αγνή ομορφιά, μας επισκέπτεται με την μορφή ενός τραγουδιού, όπως το "Ναι σ’ αγαπώ", τότε σίγουρα θέλεις να γνωρίσεις από που προέρχεται. Αυτό συνέβη πριν λίγες μέρες, στις αρχές του 2018, σ’ ένα παρεΐστικο και πολύ συμπαθητικό καφέ της Τούμπας στη Θεσσαλονίκη. Εκεί μας συστήθηκαν και σας παρουσιάζουμε, δύο ταλαντούχα –πολλά υποσχόμενα- πρόσωπα, της μουσικής σκηνής της Θεσσαλονίκης, την Δέσποινα Καλεγιώργη και την Μέλα Γεροφώτη.
 
- Το "Ναι σ’ αγαπώ", αγαπήθηκε και πήρε την πρώτη θέση στο Top 20 Οκτωβρίου 2017, του Πενταγράμμου. Ποιά ήταν τα σχόλια που είχατε από φίλους και γνωστούς;
 
Δ.Κ.:  Πράγματι είχε μεγάλη ανταπόκριση, πήρα μηνύματα και από ανθρώπους που δεν γνώριζα. Εμένα μου είναι αρκετό, το ότι με τους ανθρώπους που μίλησα, αισθάνθηκα ότι ολοκληρώνεται αυτό που έκανα.
 
Μ.Γ.:  Η επιτυχία του τραγουδιού, ήταν ότι ταυτίστηκε ο κόσμος. Έλαβα πολλά μηνύματα. Το πιο ωραίο σχόλιο – για την ερμηνεία- ήταν, "δεν θα μπορούσα να φανταστώ, να το ψιθυρίζει κάποια άλλη, τόσο τραγουδιστά".
 
- Είναι η αγάπη ένα θηρίο που αναθρέφεται, όπως διαβάζουμε στους στίχους;
 
Μ.Γ.: Ξεκινάει ως θηρίο και στην πορεία εξημερώνεται και ηρεμεί. Σε όλες τις σχέσεις κάπως έτσι είναι. Απλώς στην ερωτική, το θηρίο είναι λίγο πιο άγριο και ίσως εξημερωθεί κάποια στιγμή. Στις φιλικές σχέσεις, εξημερώνεται στην πορεία και δεν σ’ ενδιαφέρει πλέον τι θα πάρεις και τι θα δώσεις.
 
Δ.Κ.: Για μένα, η αγάπη είναι επίσης, ένα καλό θηρίο, που βγάζει τον καλό σου εαυτό, το οποίο δεν πρέπει να εξημερώνεται. Αν το αφήσουμε να κοιμηθεί, η σχέση χαλάει. Ο ένας λοιπόν, θα πρέπει να ταΐζει το καλό θηρίο του άλλου και έτσι δημιουργείται ενθουσιασμός και μεγαλώνει η αγάπη.
 
- Θα μπορούσατε να μας πείτε πως γράφτηκε το τραγούδι;
 
Μ.Γ.: Πολλά χρόνια πριν, υπήρξε μια ερωτική απογοήτευση στη ζωή μου, τραυματική εμπειρία και ένα πολύ συγκεκριμένο περιστατικό, το οποίο περιέγραψα στη Δέσποινα. Την επόμενη μέρα είχε έτοιμο το "Ναι σ’ αγαπώ". Τόσο απλά και προσωπικά. Και πριν λίγο καιρό, μου λέει ξαφνικά η Δέσποινα να γράψουμε το "Ναι σ’ αγαπώ" και να το τραγουδήσω. Όταν της είπα ότι έχω ξεπεράσει αυτή την ιστορία, η απάντησή της ήταν, τώρα πρέπει να το τραγουδήσεις.
 
Δ.Κ.: Το τραγούδι γράφτηκε με όλη τη συναισθηματική φόρτιση, από τη συζήτηση που έκανα με τη Μέλα. Όταν οι φίλοι μου περιγράφουν μια ιστορία τους, προσπαθώ να ταυτιστώ και σύμφωνα με το πως αισθάνονται. Κι εδώ το ίδιο συνέβη, ένιωσα την απόγνωση και τη λύπη.
 
Μ.Γ.: Καλά περνούσαμε (γέλια)
 
- Δέσποινα είσαι πάντα έτσι αυθόρμητη με τα τραγούδια που γράφεις; Και ποια στιχουργικά και μουσικά στοιχεία συμπεριλαμβάνεις στα τραγούδια σου;
 
Δ.Κ.: Δεν έχω κάνει προσπάθεια ποτέ, να γράψω τραγούδι. Συνήθως κρατάει 2-3 λεπτά. Έρχονται οι στίχοι, τους σημειώνω, τη μουσική την θυμάμαι κι αυτό είναι όλο.
Τα στοιχεία που έχουν τα τραγούδια μου, είναι από τα ακούσματά μου. Ακούω πολύ κλασική μουσική, tango, jazz, παλιά λαϊκά και ρεμπέτικα. Σε ότι αφορά τον στίχο, κάποτε διάβαζα πολύ λογοτεχνία και, ποίηση. Νομίζω ότι αυτό με βοήθησε πολύ στον γραπτό λόγο.


 
Πείτε μας λίγα λόγια για τον εαυτό σας και την μουσική.
 
Μ.Γ.: Το τραγούδι το βίωνα σαν ένα κανάλι έκφρασης. Ευχαριστώ καθημερινά τη μητέρα μου που το διέκρινε και όταν ήμουν πέντε ετών, με πήγε σε μια σχολή μουσικής. Έτσι, το εξέλιξα και φτιάχτηκε η πορεία μου ως προς αυτό. Παρόλο που τέλειωσα το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας με ειδίκευση στη μονωδία το κλασικό τραγούδι, δε με κέρδισε ποτέ. Ευτυχώς, γιατί κατάλαβα πόσο σημαντικό είναι να εκφράζομαι μέσω της μουσικής που τελικά επέλεξα και μέσω του ελληνικού στίχου. Ο ελληνικός λόγος είναι τόσο βαθύς, που δεν θα μπορούσα να εκφραστώ τόσο καλά σε καμία άλλη γλώσσα. Δασκάλα είχα την αγαπημένη και σημαντική, Σοφία Κυανίδου.
Με τράβηξαν περισσότερο το έντεχνο τραγούδι, το μουσικό θέατρο και οι μικρές μουσικές σκηνές, λόγω της αμεσότητας που έχουν. Μέσω του αγαπημένου φίλου και συνεργάτη Θοδωρή Βουτσικάκη, προέκυψαν οι συνεργασίες με τον Δημήτρη Μαραμή. Το "Συμπόσιο", με θέμα το κρασί και τον έρωτα, ο πρόλογος από την "Οδύσσεια" του Καζαντζάκη και η περιοδεία του συναυλιακού "Ερωτόκριτου" ένας κύκλος συνεργασίας που συνεχίζεται.
Συνεργάστηκα με το θέατρο του "Άλλοτε", στο "Σκοτεινό Ανθολόγιο ποίησης", ένα  θεατρικό δρώμενο σε πρωτότυπη μουσική του Σταύρου Σταυρίδη.  Διδάσκω από το 2012, αυτή τη στιγμή σε τρεις σχολές και το αγαπώ, με όλη την απλότητα και την πολυπλοκότητα του. Από μικρό κοριτσάκι αισθανόμουν ότι τα τραγούδια, μου ανοίγουν ένα δρόμο στην ψυχή και το μυαλό.
 
Δ.Κ.:  Ξεκίνησα μαθήματα κιθάρας από μικρή. Στο σχολείο έγραφα στιχάκια και απλά κομμάτια για κιθάρα, χωρίς να ξέρω πολλά ακόμη. Μια καταπληκτική δασκάλα η Λουκία Σαμούρκα, κατάφερε να με κρατήσει και δεν τα παράτησα στην εφηβεία.
Μετά άρχισε να με κεντρίζει και το τραγούδι. Σε κάποιες καλοκαιρινές διακοπές, πήγα ευθαρσώς σε μια ταβέρνα στην Καλλικράτεια και είπα στον ιδιοκτήτη ότι τραγουδάω, παίζω κιθάρα και θέλω να δουλέψω εδώ. Εντυπωσιάστηκε απ’ το θράσος μου, με άκουσε και κάπως έτσι ξεκίνησα να τραγουδάω. Αφού τελείωσα τις σπουδές μου στην κιθάρα, άρχισα να διδάσκω σε ωδεία, πράγμα το οποίο κάνω μέχρι και σήμερα, τα τελευταία περίπου δέκα χρόνια. Συμμετείχα επίσης στο Φεστιβάλ δημιουργών στην Κοζάνη το 2012 με δύο τραγούδια μου, το "Πάμε μια βόλτα όπως παλιά" και το "Ατού". Το "Ατού" πήρε την πρώτη θέση μαζί με άλλα δύο. Μετά από κλήρωση κέρδισα το πρώτο βραβείο, δηλαδή ηχογράφηση σε cd single, των τραγουδιών με τα οποία συμμετείχα. Συνέχιζω να γράφω τραγούδια όλα αυτά τα χρόνια. Υπάρχουν πολλά έτοιμα, χωρίς να ξέρω ποια θα είναι η τύχη τους τελικά και χωρίς να σημαίνει, ότι όλα αξίζει να βγουν από το συρτάρι.
 
- Χαρακτηρίστε μου με πέντε λέξεις, τι είναι για τη ζωή σας η μουσική και το τραγούδι.
 
Δ.Κ.:  ‘Εκφραση, διέξοδος, λύτρωση, αλήθεια, εξωτερίκευση.

 
Μ.Γ.: Αρμονία, χαρά, ζωή, έμπνευση, δημιουργία.
 
- Τι ετοιμάζετε αυτό τον καιρό;
 
Μ.Γ.:  Βρίσκομαι στην διαδικασία προετοιμασίας της πρώτης μου δισκογραφικής δουλειάς. Ο Σταύρος Σταυρίδης, υπογράφει στίχους και μουσική σε οκτώ υπέροχα τραγούδια εκτός από το "Μόνο γιατί μ’ αγάπησες", το οποίο είναι σε ποίηση Μαρίας Πολυδούρη, με τον Γρηγόρη Σημαδόπουλο να επιμελείται την ενορχήστρωση του δίσκου και να παίζει πιάνο και με αγαπημένους φίλους μουσικούς, οι οποίοι παίζουν και βάζουν την προσωπική τους πινελιά στον δίσκο μας. Οι ηχογραφήσεις γίνονται στο στούντιο του Γιώργου Καζαντζή. Το απολαμβάνω και γίνεται υπό τις ιδανικότερες συνθήκες, με φίλους και ανθρώπους που εμπιστεύομαι πολύ. Ευχαριστώ τον Σταύρο που μου έχει εμπιστευθεί τα καλύτερα –κατά τη γνώμη μου- τραγούδια του και γιατί κάποια έχουν γραφτεί στα μέτρα μου. Ο τίτλος του δίσκου θα είναι "Ημερολόγιο φανταστικών γεγονότων" με θεματολογία μικρές ιστορίες, όπως σε ένα ημερολόγιο. Στα πλαίσια προετοιμασίας και παρουσίασης των καινούριων τραγουδιών, σχεδιάζω να ξεκινήσω κάποιες εμφανίσεις τους επόμενους μήνες.
Επίσης, θα επαναληφθεί η "Πρεμιέρα" φιλανθρωπικό θέατρο με την ομάδα "Σύμπραξις" μέσα στο Φλεβάρη και είναι ανοιχτή η συνεργασία μου με τον Δημήτρη Μαραμή στο πλαίσιο της οποίας, έχουν προγραμματιστεί ταξίδια σε Βρυξέλλες και Λουξεμβούργο για να παρουσιαστεί και εκεί ο "Ερωτόκριτος".
 
Δ.Κ.:  Εγώ δεν έχω κάποια σχέδια αυτή τη στιγμή. Στο μέλλον, έχω στο μυαλό μου να κυκλοφορήσω κάποια τραγούδια μου, αρχικά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως έχει γίνει μέχρι τώρα, αλλά δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο.
 
-Χάρηκα πολύ τη συζήτηση μαζί σας και σας ευχαριστώ. Είναι σημαντικό να γνωρίζεις δύο ανθρώπους, υπό την καλλιτεχνική αλλά και την ανθρώπινη υπόστασή τους καθώς και τον τρόπο και τους λόγους, που δημιούργησαν ένα τραγούδι, με τη συμμετοχή της ψυχής τους. Καλή τύχη στα μελλοντικά σας σχέδια.
 
Δ.Κ.:  Κι εμείς ευχαριστούμε πολύ.
 
Μ.Γ.:  Κι εμείς ευχαριστούμε, γιατί κάθε ερώτηση ήταν και μια ευκαιρία να δούμε κι εμείς ποια ήταν η στάση μας, σε όλα όσα ερωτηθήκαμε.

 

Επιμέλεια άρθρου : Κωνσταντίνος Χρυσανθάκης



Comments

Tags


Share on Facebook

Image 1
Live