Pentagrammo

chrysanthakis 2/14/2019 6:37:00 PM

Το να κάνεις αυτό που αγαπάς επάγγελμα, είναι για κάποιους ιδεατό. Το να κάνεις το επάγγελμά σου τραγούδι όμως, μπορεί να είναι και το απόσταγμα ετών και συναισθημάτων σε κάτι που γνωρίζεις πολύ καλά.

Αυτό ακριβώς έκανε ο Λευτέρης Μέρος, ωρολογοποιός στο επάγγελμα, τραγουδοποιός κατά συνείδηση και πάθος, ο οποίος τα τελευταία χρόνια με ζήλο κουρδίζει κιθάρα (και ρολόγια), δίνοντας μας κάθε φορά και καλύτερα αποτελέσματα στον μουσικό "χρόνο" που μας προσφέρει. Ο Φάνης Καβαδάς απ’ την πλευρά του, σταθερός συνεργάτης τα τελευταία χρόνια του Λευτέρη Μέρου, αποδεικνύει το κλισέ μεν - αληθινό δε, οι παρέες γράφουν ιστορία, μιας και είναι η δυνατή φιλία τους και η κοινή τους αγάπη για το τραγούδι, που επέτρεψαν να γραφτεί ο "Ρολογάς" με τέτοια απαίδευτη ειλικρίνεια που εκφράζει και τους δύο.

Τα παραπάνω καθώς και το ευρηματικό βίντεο που συνοδεύει το τραγούδι και μας ταξιδεύει στο χρόνο, είναι κάποια από τα στοιχεία που οδήγησαν στην επιλογή της μουσικής μας πρότασης, τον "Ρολογά".

Το σκηνικό του βίντεοκλιπ: Ένα παλιό ρολογάδικο του 1930 στην οδό Βουλής (Αθήνα).
(Στον ρόλο του ρολογά, ο Λευτέρης Μέρος.)

Το τραγούδι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του Ορφέα Περίδη, ο οποίος το ερμηνεύει υποδειγματικά, με πλάνα που εμφανίζονται σε μια παλιά ελλαττωματική φορητή τηλεόραση στο βιντεοκλίπ, ενώ ο ρολογάς επισκευάζει παλιά ρολόγια. Όλα αυτά σε θολό φόντο, που καθαρίζει για λίγες στιγμές και μας επαναφέρει στο σήμερα, είτε με την εικόνα του μοντέρνου ρολογιού στο χέρι του τεχνίτη, είτε με σκηνές του δρόμου έξω από το μαγαζί.

Με διάρκεια μικρότερη των τριών λεπτών, η στιχουργική μαστοριά του Φάνη Καβαδά σ’ ένα πήγαινε - έλα διάψευσης και επιβεβαίωσης της ρήσης του ποιητή Αντώνη Φωστιέρη "κανένας ρολογάς δεν έχει εμπιστοσύνη στο ρολόι του", απλώνει την καταλυτική σχέση και τις σκέψεις, ρολογά – χρόνου – ρολογιού, σε μια συνομιλία και συνεχή αλλαγή θέσης (το ρολόι του λεφτά - του φτωχούλη το ρημάδι, ξεβίδωσα τον χρόνο – θεός κι αγάς, μάστορας και ρολογάς). Για το τέλος έρχεται το επιμύθιο: Κύριε μου επακριβώς/ δεν υπάρχει ακριβώς/ στη ζωή του ποιος ως τώρα/ βρήκε την σωστή την ώρα, να επιβεβαιώνει τον κανόνα και την κοινή γνώση της ματαιότητας αλλά και της σημαντικότητας που έχει η λήψη αποφάσεων στη ζωή μας. Όπως γράφει και ο ποιητής Κλείτος Κύρου: «Τη μέρα που ανακαλύφτηκε ο χρόνος, οι άνθρωποι κούρδισαν τα ρολόγια κι άρχισαν να τον κυνηγούν.»

Το τραγούδι είναι ένα από τα δέκα του δίσκου "Θεατής", ενός από τους καλύτερους του 2018 κατά την άποψή μας, με τον Λευτέρη Μέρο να υπογράφει τη μουσική και τον Φάνη Καβαδά τους στίχους. Η μουσική προσέγγιση του αρώματος του παλιού λαϊκού τραγουδιού, επιτυγχάνεται με σεβασμό αλλά και φρεσκάδα και οι δύο δημιουργοί προσθέτουν ένα ακόμη δυνατό άκουσμα στις αποσκευές τους κι εμείς στο playlist μας.

Μετά τιμής

Κωνσταντίνος Χρυσανθάκης


Από το CD ΘΕΑΤΗΣ των ΦΑΝΗ ΚΑΒΒΑΔΑ στίχοι και ΛΕΥΤΕΡΗ ΜΕΡΟΥ μουσική | Ρολογάς ο ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΜΕΡΟΣ | Ενορχήστρωση Ηχοληψία Μίξη Ακουστική κιθάρα ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Soundflakes Studios | ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΟΦΡΑΣ Κοντραμπάσο | ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΚΟΝΔΡΑΣ Τρίχορδο μπουζούκι | ΑΓΓΕΛΙΚΑ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ Ακορντεόν | ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΜΕΡΟΣ Μπαγλαμά | ΝΑΝΤΙΑ ΛΑΤΣΙΟΥ Κρουστά | Σκηνοθεσία Κάμερα ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΟΛΗΣ Sub Urban | Μοντάζ Compositing ΓΙΑΝΝΗΣ ΝΤΟΥΣΙΟΠΟΥΛΟΣ | Πλάνα Περίδη ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ | Κυκλοφορία Μικρός Ήρως 2018

Comments

Tags

Alphafreepress Posts


Share on Facebook

Image 1
Live